Održana druga projektna aktivnost u među teritorijalnom projektu suradnje „KLUB 7“


Naziv radionice: " />

Projekt među teritorijalne suradnje „KLUB 7“ - LAG Sjeverna Bilogora
Disable Preloader

Projekt

Održana druga projektna aktivnost u među teritorijalnom projektu suradnje „KLUB 7“


Naziv radionice: Turistički klub proizvoda


Aktivnost: PA1 Edukacija djelatnika, volontera, članova i ostalih lokalnih dionika na području Jadranske Hrvatske


Organizator: Partner LAG Zagora


Vrijeme održavanja: 12.10.2022. (srijeda) do 15.10.2022. (subota)


Mjesto održavanja: LAG Zagora (Dugopolje, Klis)


 


Od 12.10. do 15.10.2022. kod domaćina LAG Zagora u Dugopolju održala se druga radionica s predavanjem na temu “Kulturna baština u službi razvoja turizma”. Predavačica je bila Gorana Barišić Bačelić, ravnateljica Javne ustanove Tvrđava kulture iz Šibenika. Na primjeru dobre prakse i detaljnog izlaganja, sudionici su mogli naučiti kako kulturna baština (u bilo kojem obliku) kroz kulturno-turistički proizvod stvara dodanu vrijednost, pokreće ekonomiju, postaje financijski samoodrživa, postaje turistički proizvod i platforma za razvoj novih priča. Primjer su bile Šibenske tvrđave.


 


Posjet  OPG-u “Plazibat” omogućio je sudionicima da probaju tradicijsku kuhinju ovog podneblja.


 


“Vremeplov pod zlatnom planinom” omogućio je sudionicima vožnju oldtimerima “Fiat 750” uz adekvatnu pratnju, karavansku vožnju do Špilje Vranjače koja se nalazi u srcu Dalmatinske zagore, u naselju Kotlenice. Smještena je u podnožju središnjeg dijela zlatne planine Mosor. Jedna je od najljepših bisera prirode krškog kraja, a 1963. godine je proglašena zaštićenim geomorfološkim spomenikom prirode. Stručno vođenje kroz spilju održao je Marko Punda koji čuva i skrbi o spilji.


Iduća “stanica” ove edukativne karavane bila je tvrđava Klis koja je, zbog svog položaja između dvaju planinskih lanaca Mosora i Kozjaka, služila kao obrambena tvrđava u obrani Dalmacije u prošlosti. Poznata je još i kao izvanredna lokacija snimanja serijala “Igra prijestolja”.


 


Iduće stajalište je bila “Stella Croatica”. Melita Debelić je osmislila brand “Stella Croatica” želeći tradicionalnim proizvodima dati novo lice. Pažljivo je prikupljala tradicionalne recepture, kao i tajne o pripremi slastica koje su se njegovale i čuvale u obiteljima dalmatinskih otoka. Svojim je nastojanjem željela sačuvati gastronomsku baštinu od zaborava. Priča je zaokružena izgradnjom posebnog prostora za predstavljanje jedne od najvažnijih kultura u Dalmaciji, utkane u brojne tradicionalne proizvode. Muzej posvećen maslini živi je svjedok baštine i centralna točka svakog posjeta.


Projekt je sufinanciran sredstvima Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj



#KLUB7 #LAGBosutskiniz #LAGFrankopan #LAGMarinianis #LAGSjevernaBilogora #LAGŠumanovci #LAGTerraLiburna #LAGZagora #projektsuradnje #ruralnirazvoj #održivirazvoj







Natrag


Lagbanner Lagbanner Lagbanner Lagbanner Lagbanner Lagbanner Lagbanner Lagbanner Lagbanner